Angajati fictiv la Clubul Elevilor din Buhusi

Doi angajati ai Clubului Copiilor din Buhusi si-au primit salariile timp de câteva luni desi, conform documentelor, nu au dat pe la serviciu. In plus, conducerea Palatului Copiilor a descoperit ca unul dintre lucratori nu avea nici macar contract de munca, iar la altul a depus la dosar actele de studiu si cazierul tatalui sau. “Acum am aflat si noi. Deja s-a intocmit o comisie care cerceteaza cazul”, a declarat Adrian Fuioaga, inspector scolar general.


Doi lucratori ai Clubului Copiilor din Buhusi, Ion Judinschi si Adrian Cojocaru si-au primit salariile desi, conform condicii de prezenta, ei nu au fost la serviciu, primul de pe 23 martie, iar al doilea de pe 11iunie. Ba mai mult, acestia figureaza ca au efectuat chiar si ore suplimentare. In plus, Adrian Cojocaru este plecat la munca in Italia, inca de acum câteva luni, iar el a primit ultima leafa pe 13 septembrie. Suma totala pe care ei au ridicat-o in toata aceasta perioada se ridica la aproximativ 5.000 de lei. “Eu nu i-am vazut la serviciu. Cel putin pe Cojocaru nici nu-l cunosc. Nu l-am vazut in viata mea. Eu conduc acest Club al Copiilor de la 1 septembrie. Fostul director trebuie sa stie mai multe amanunte despre cum au fost pontati acesti oameni”, a declarat Monica Bortos, profesor coordonator al Clubului Copiilor din Buhusi. Eugen Durac, contabilul sef al Palatului Copiilor Bacau afirma ca au fost platiti pâna in prezent, fiindca statele de plata au fost semnate de fostul director al Clubului Copiilor din Buhusi, Constantin Negulescu. “Eu nu stiu daca acestia au fost sau nu la serviciu. Eu i-am platit, fiindca Negulescu si-a asumat raspunderea pentru tot. Doar el a semnat statele de plata”, a declarat Durac. Dorina Daba, directorul Palatului Copiilor, spune ca abia de câteva zile a aflat despre neregulile de la Clubul Copiilor din Buhusi. “Toate aceste pontaje au fost semnate de catre fostul director Negulescu. El asigura legalitatea si corectitudinea lor. Practic, el este raspunzator. Eu abia acum, dupa plecarea sa am aflat despre faptul ca acesti oameni au primit drepturi salariale necuvenite”, a declarat directorul Palatului Copiilor.


Acte lipsa in dosarele personale


Si ca si cum toate aceste nereguli nu ar fi suficiente, in dosarele personale ale angajatilor de la Clubul Copiilor din Buhusi este un talmes-balmes. Adrian Cojocaru este angajat ca ingrijitor, insa toate actele de studii, CV-ul si cazierul judiciar sunt ale tatalui sau. “Nici nu stiu cine este de fapt angajat. El sau tatal sau. O parte dintre acte sunt ale fiului, iar o parte ale tatalui”, a afirmat directorul Palatului Copiilor. In schimb, Ion Judinschi are la dosar un contract de munca, dar fara numar de inregistrare si data când incepe acest contract de munca. “Aceasta nu este singura neregula. El nu are la dosar nicio diploma, niciun act de studiu”, a mai spus Dorina Daba. “Eu am cerut toate aceste dosare de curând, dupa ce am primit ordinul ministrului ca trebuie sa restrângem cinci posturi. Au fost luate la verificat si am ramas stupefiata când am gasit toata aceasta nebunie din acte”, a mai adaugat directorul Daba.


Negulescu: “Sunt niste tâmpiti!”


Constantin Negulescu, fostul director al Clubului Copiilor din Buhusi, afirma ca in momentul plecarii sale din functie a lasat toate lucrurile in regula. “Nu exista asa ceva. Toţi angajatii au fost la serviciu. Problema lor este ca nu au semnat statele de plata. Sunt niste tâmpiti! Ce sa le fac eu? Da, intr-adevar, Cojocaru a plecat din tara, dar dupa ce a fost disponibilizat. Eu am facut o adresa prin care am instiintat ca s-a strecurat o eroare si ca acest om a fost pontat in plus”, a declarat fostul director al Clubului Copiilor din Buhusi. In replica, Ion Judinschi sustine ca a fost la serviciu, dar nu a semnat condica de prezenta, deoarece era incuiata la secretariat. “Noi lucram noaptea si ziua nu mai apucam sa ajungem la condica. Dar, de lucrat am lucrat”, a afirmat cu tarie el. Mariana Mihai, secretara Palatului Copiilor, cea care se ocupa de completarea cartilor de munca si a dosarelor personale spune ca acestea au fost complete, dar cineva a sustras din acte. “Cine v-a spus ca lipsesc acte? Cine v-a dat aceste informatii? In primul rând ziaristii nu au acces la aceste date din dosar. Ele sunt confidentiale!”, crede secretara Mihai. “Eu stiu ca dosarele au fost complete. Cineva a sustras din acte. Eu nu am nicio vina. Clar!”, a afirmat pe un ton categoric ea.


ISJ a inceput o ancheta


Adrian Fuioaga, inspectorul scolar general, a declarat ca azi a aflat despre neregulile de la Clubul Copiilor din Buhusi si ca s-a intocmit deja o comisie care sa cerceteze cazul. Si reprezentantii Politiei din Buhusi vor incepe de azi o ancheta.
Sursa

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu